درمان اختلال نعوظ بدون استفاده از دارو

 28 مارس 2014- در مردانی که از اختلالات جنسی رنج می برند از جمله مبتلایان به دیابت، درمان اختلال نعوظ بدون استفاده از دارو و تنها با تمرکز بر فاکتورهای شیوه ی زندگی امکان پذیر است.

در مقاله ی  جدیدی که توسط  محققین دانشگاه  Adelaideدر مجله ی the Journal of Sexual Medicineمنتشر گردید، شیوع اختلالات  جنسی و فقدان تمایل جنسی میان  مردان 35 تا 80 ساله ی استرالیایی بررسی  گردید.

 در طی 5 سال، 31 درصد از 810 مرد شرکت کننده در این تحقیق به برخی از انواع  اختلالات نعوظ مبتلا شدند.

پرفسور Wittertمی گوید: از نظر بالینی ارتباطات جنسی نه تنها بخشی مهمی از سلامت  افراد محسوب می شوند بلکه عدم توانایی ارتباط جنسی در مردان با مشکلات دیگری از سلامت  مرتبط است که بسیاری  از آنها  می توانند  ناتوان کننده یا حتی  بطور بالقوه کشنده  باشند. در این تحقیق مشخص گردید  که کسر بزرگی از مردان از انواعی از اختلالات نعوظ رنج می برند، عوامل خطر اصلی برای این  وضعیت که معمولاً فیزیکی  است تا روانی شامل : اضافه وزن یا چاقی، مصرف مقادیر بالای الکل، مشکلات خواب یا آپنه ی انسدادی خواب و پیری می باشد.

خبر خوب این است که در این تحقیق مشخص گردید بسیاری از مردان  مبتلا به این نوع  اختلالات  قادر هستند  بطور طبیعی بر این اختلال فائق آیند. میزان بهبودی در میان افراد  مبتلا به اختلالات  نعوظ 29 درصد است و این نشان می دهد که فاکتورهای تأثیر گذار بر این مشکل قابل تغییر هستند بنابراین  فرصت  برای تغییر وجود دارد.

 نویسنده ی ارشد این مقاله  دکتر Martinمی گوید: حتی هنگامیکه برای درمان  اختلالات  نعوظ  نیاز به  دارو وجود دارد، تغییر فاکتورهای مرتبط با شیوه ی زندگی به طور قابل ملاحظه ای در بهبود  شرایط  موثر خواهد بود. اختلالات نعوظ یک مشکل  بسیار جدی محسوب  می شود زیرا مارکر وجود بیماریهای  قلبی عروقی است و غالباً قبل از ظهور مشکلات  قلبی اتفاق می افتد. درنتیجه مردان باید  به بهبود شرایط تغذیه ای، کنترل وزن، انجام ورزش بیشتر و داشتن  خواب کافی و کاهش فاکتورهای خطر دیابت، فشارخون و کلسترول بالا توجه بیشتری کنند. این اقدامات  نه تنها سبب بهبود  توانایی جنسی آنها می شود بلکه سلامت  قلبی عروقی آنها  را بهبود  بخشیده و سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت( چنانچه هنوز به این بیماری مبتلا نشده اند) می شود.

منبع:www.sciencedaily.com/releases/2014/03/140328102907.htm

سرپرست مترجمین: ماندانا فرخی نیا